Informație de contact

SUPORT INFORMAȚIONAL

+373 22 270 044

program: de luni pînă vineri 08:00 - 17:00

Mesajul Directorului General al Uniunii Poştale Universale – Dl Edouard Dayan cu prilejul Zilei Mondiale a Poştei

4 Octombrie 2011
Reţeaua poştală mondială reprezintă o reţea gigantică care cuprinde întregul glob pământesc. Şi astăzi aceasta constituie cea mai vastă reţea fizică de livrare din lume. Peste 600 000 de oficii poştale deservesc miliarde de oameni în fiecare zi, prelucrează anual mai mult de 438 miliarde de scrisori şi 6 miliarde de colete şi propune o multitudine de servicii electronice, financiare şi logistice.
 
În această Zi mondială a poştei, trebuie să constatăm valorile esenţiale ale poştei şi numeroasele servicii publice pe care le oferă pentru toţi oamenii, contribuind în acelaşi timp la dezvoltarea economică a ţărilor.
 
Astăzi, acestea sunt circa 438 miliarde de scrisori care sunt prelucrate şi distribuite anual de către toate poştele din lume.   Se estimează că peste 80% din acest volum provine de la întreprinderi, asociaţii sau entităţi guvernamentale. Scrisoarea personală ar fi între 5 şi 11% din volumul de poştă.
 
În ceea ce priveşte coletele, tendinţa este ascendentă, poştele, profitând de popularitatea în creştere a comerţului electronic, au devenit distribuitoarele preferate pentru adepţii care fac vânzări şi achiziţii de pe Internet.
 
Serviciile financiare poştale sunt de asemenea populare. Din ce în ce mai mult poştele din lume îşi concentrează atenţia asupra acestui sector de activitate. Instituţiile financiare poştale deţin aproape un miliard de conturi curente sau de economii din cele 5,18 miliarde estimate de pe piaţa mondială a serviciilor bancare cu amănuntul. Dar aceste instituţii oferă, de asemenea, produse de economii, împrumuturi şi alte servicii la care este dificil accesul în instituţiile financiare tradiţionale pentru persoanele care nu beneficiază de servicii bancare sau au venituri mici.
 
Confruntându-se, ca şi alte sectoare, cu crizele economice şi o concurenţă sporită, în această eră în care tehnologia informaţiei se dezvoltă cu o viteză meteorică, poştele reuşesc, cu toate acestea, să facă faţă situaţiei. Ele continuă să asigure o legătură de comunicare vitală pentru oameni şi întreprinderi din toată lumea, nu numai în viaţa de zi cu zi, dar şi în caz de catastrofe naturale.
 
După teribilul cutremur de pământ care a lovit anul acesta Japonia, noi am primit multe istorii emoţionante de la japonezii care au folosit poşta pentru a trimite provizii rudelor şi prietenilor rămaşi brusc fără mijloace de existenţă, sau pentru a retrage bani din conturile lor de economii în oficiile poştale mobile ce deservesc zonele sinistrate. Poşta în mare măsură contribuie la cimentarea solidarităţii între oameni, la ridicarea moralului şi la insuflarea unei speranţe victimelor refugiate în diferite adăposturi.
 
Anume aceasta este valoarea umană a serviciilor poştale. Toţi, cinci milioane de lucrători poştali, inclusiv poştaşii, personalul operaţional, curierii şi alţii nu numai că reprezintă  serviciile furnizate, dar şi formează cartea de vizită a serviciului public imens cu dimensiunile sociale şi economice, fără de care lumea nu ar putea fi de conceput.
 
În această Zi mondială a poştei, vă invit să medităm asupra numeroaselor servicii furnizate de lucrătorii poştali din întreaga lume.