Informație de contact

SUPORT INFORMAȚIONAL

+373 22 270 044

program: de luni până vineri 08:00 - 17:00

Modalitatea de primire și returnare a trimiterilor poștale

12 Mai 2020
Trimiterile poștale care trebuie să ajungă la destinatar au de parcurs câteva etape necesare a fi cunoscute. Ajunse la Centrul de Prelucrare și Transportare a Poștei (CPTP), trimiterile poștale sunt introduse în sistemele informaționale, cele cu conținut de marfă se prezintă la controlul vamal care se află în cadrul aceluiași centru. După verificare de către serviciul vamal, sunt expediate conform adreselor oficiului de destinație. În oficiile poștale trimiterile sunt preluate, scanate și introduse de către lucrătorii poștali în sistemul informațional, ulterior aranjate pe raft și eliberate clienților la solicitarea acestora.
 
Destinatarii sunt informați despre sosirea trimiterii prin două metode, în cazul în care pe colet este indicat numărul de telefon, atunci se expediază un mesaj de informare destinatarului. O altă modalitate de înștiințare este trimiterea la adresa beneficiarului a unui aviz de primire.
 
Trimiterile poștale internaționale se păstrează timp de 30 de zile în oficiul poștal, din data intrării, iar cele naționale 15 zile, totodată, clienții care nu reușesc din varii motive să ridice coletele, scrisorile sau alte trimiteri poștale, pot solicita păstrarea acestora contra plată.
 
Taxa de păstrare pentru 2 luni presupune 100 de lei, plus 10 lei pentru fiecare trimitere poștală, pentru beneficierea acestui serviciu clienții trebuie să scrie o cerere in format liber, însă în urma situației create de Covid-19, pentru coletele și trimiterile poștale care sunt depozitate pe perioada stării de urgență, nu se va percepe taxa de păstrare!
 
Astfel, după mai multe tentative de informare printr-un aviz la domiciliu, sms sau un apel telefonic, destinatarii care în termenul stabilit, nu ridică coletele sau scrisorile de la oficiul poștal, acestea sunt returnate la Centrul de Prelucrare și Transportare a Poștei (CPTP) din Chișinău, apoi la adresa expeditorului.
 
Beneficiarii care dețin date concrete despre trimiterile poștale internaționale care nu au fost ridicate de către ei până în prezent, vă rugăm să ne informați la adresa de email: informatii@posta.md în vederea transmiterii acestora către d-voastră.
 
Va mulțumim pentru înțelegere!